Każdy, kto zamierza reklamować się za pomocą portalu społecznościowego Facebook powinien znać podstawowe zasady dotyczące tworzenia reklam na tym serwisie. Dzięki temu można, bowiem uniknąć odrzucenia reklamy i tym samym zaoszczędzić sporo czasu. O czym więc warto pamiętać? Czy istnieją sprawdzone sposoby, dzięki którym zwiększymy szanse na zaakceptowanie naszej reklamy?
Reklama na Facebooku – podstawowe zasady
Aby Facebook nie miał zastrzeżeń do stworzonej przez nas reklamy musimy przestrzegać zasad zawartych w regulaminie umieszczania reklam. Pamiętajmy, że taki regulamin akceptujemy już w momencie zakładania konta firmowego na Facebooku. Stosowanie się do wytycznych Facebooka to podstawa. Należy zaznaczyć, że na portalu tym nie można promować różnego rodzaju usług np.: niebezpiecznych suplementów czy też materiałów wybuchowych, tytoniu i broni. Zaś niektóre produkty takie jak chociażby alkohol można reklamować tylko w określonych grupach wiekowych. Warto, zatem zapoznać się z zakładka „materiały zabronione”. Pamiętajmy także o tym, że Facebook zwraca również dużą uwagę na to, aby utworzona przez nas reklama nie dyskryminowała innych ludzi. Należy jednak zaznaczyć, że nasza reklama może zostać odrzucona także z innych przyczyn np. z powodu zbyt dużej ilości tekstu na grafice. W jaki zatem sposób uniknąć tego typu błędu, tak aby jednocześnie jak najlepiej zrealizować swój plan promocji?
O czym warto pamiętać tworząc reklamy na Facebooku?
Jeżeli chcemy, aby nasza reklama na facebooku została zaakceptowana pamiętajmy, że istnieją pewnego rodzaju sposoby, które warto stosować, aby serwis ten nie potraktował napisów na zdjęciach, jako tekstu. Jak wiadomo Facebook rekomenduje reklamy, w których na grafice znajduje się nie więcej niż 20 % tekstu, jednak aby umieścić reklamę z nieco większą ilością napisów (np. w przypadku reklamy produktów, które na opakowaniu posiadają informacje o składzie czy przy reklamie kalendarzy) czasami wystarczy po prostu zmienić perspektywę obrazu lub kolor tekstu. Warto zauważyć, że lepiej nie łączyć koloru białego z czarnym, ponieważ takie zestawienie z reguły powoduje wykrycie tekstu. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest postawienie na taki kolor tekstu, który nie będzie za bardzo kontrastował z tłem grafiki. Jeżeli nasza reklama została odrzucona z powodu zbyt dużej ilości tekstu warto również rozważyć zastosowanie fontów ozdobnych gdyż algorytm ma problemy z ich rozpoznawaniem. Tego typu triki pozwolą stworzyć reklamy, które umożliwią nam realizacje zakładanych celów i które jednocześnie są akceptowalne przez Facebook. Warto także zwrócić wagę na jeszcze jedną istotną kwestię, a mianowicie na jakość strony, na którą kieruje nasza reklama. Jeżeli bowiem nasza grafika będzie jak najbardziej zgodna z wszystkimi standardami serwisu, ale produkty na niej przedstawione będą zbytnio odbiegać od tych dostępnych na stronie to Facebook jak najbardziej może ją odrzucić. Dlatego też musimy zadbać o to, aby przedmioty umieszczane na grafice były przedmiotami, które klient bez problemu będzie w stanie odnaleźć w naszym sklepie.