Promowanie lokalnych firm
Biznes

Promowanie lokalnych firm

Lokalny biznes można dość łatwo wypromować, co ciekawe nie są do tego celu potrzebne ogromne nakłady finansowe. Pierwszym krokiem jest stworzenie przemyślanej strategii działania i widoczna w niej kreatywność. Kluczowe jest to, by klient dokonał pierwszej transakcji, po tym fakcie znacznie łatwiej zatrzymać go na dłużej.

Promowanie lokalnych firm

Działania w wyszukiwarce Google

Podstawą jest oczywiście podejmowanie działań w Google, co w dobie cyfryzacji jest niezbędne. Stworzenie własnej wizytówki to absolutny must have,  co niestety pomijają lokalne firmy. Tymczasem istotna jest konkurencja w tym zakresie. W wizytówce należy umieszczać podstawowe dane, czyli adres, godziny otwarcia i opis prowadzonej działalności. Konieczne jest ponadto wpisanie danych kontaktowych, w przypadku pojawiania się ewentualnych pytań i wątpliwości. Ciekawym i bardzo ważnym z punktu widzenia promocji jest wykorzystanie Google Street View. Dzięki temu klient może wirtualnie odwiedzić promowany lokal i wstępnie ocenić, czy wzbudza jego zainteresowanie. Nośnikiem rzetelnych informacji o danej firmie są także opinie klientów, które mogą prowadzić do wzrostu popularności.

Płatne opcje promowania

Najbardziej popularne mimo wszystko są reklamy płatne na Facebooku. Warto w nazwie założonej strony zawrzeć również miejscowość, w której prowadzona jest działalność. Płatne opcje mają to do siebie, że można je w dowolny sposób ustawić. Wskazuje się między innymi cel promowania oraz grupę docelową. To do niej mają trafiać publikowane treści, a następnie wywołać aktywność na profilu.  Lokalne firmy mogą podczas promowania odnosić realny sukces, a zależy to w dużej mierze od szczegółów reklamy. Znaczenie mają przede wszystkim grafiki, chwytliwe teksty oraz miejsca, w których ma pojawiać się reklama na portalu. Ostatnią kwestią pozostaje budżet, który również można dowolnie ustawić. Poza promowaniem na znanym portalu społecznościowym, powinno się skorzystać z Google Adwords. Wbrew opiniom wielu ludzi, nie są na to potrzebne ogromne nakłady pieniężne. Często wystarczy ustawienie głównej frazy kluczowej, która będzie kierowała internautów na powiązaną stronę.

Zobacz więcej podobnych postów