Lokalny biznes można dość łatwo wypromować, co ciekawe nie są do tego celu potrzebne ogromne nakłady finansowe. Pierwszym krokiem jest stworzenie przemyślanej strategii działania i widoczna w niej kreatywność. Kluczowe jest to, by klient dokonał pierwszej transakcji, po tym fakcie znacznie łatwiej zatrzymać go na dłużej.
Działania w wyszukiwarce Google
Podstawą jest oczywiście podejmowanie działań w Google, co w dobie cyfryzacji jest niezbędne. Stworzenie własnej wizytówki to absolutny must have, co niestety pomijają lokalne firmy. Tymczasem istotna jest konkurencja w tym zakresie. W wizytówce należy umieszczać podstawowe dane, czyli adres, godziny otwarcia i opis prowadzonej działalności. Konieczne jest ponadto wpisanie danych kontaktowych, w przypadku pojawiania się ewentualnych pytań i wątpliwości. Ciekawym i bardzo ważnym z punktu widzenia promocji jest wykorzystanie Google Street View. Dzięki temu klient może wirtualnie odwiedzić promowany lokal i wstępnie ocenić, czy wzbudza jego zainteresowanie. Nośnikiem rzetelnych informacji o danej firmie są także opinie klientów, które mogą prowadzić do wzrostu popularności.
Płatne opcje promowania
Najbardziej popularne mimo wszystko są reklamy płatne na Facebooku. Warto w nazwie założonej strony zawrzeć również miejscowość, w której prowadzona jest działalność. Płatne opcje mają to do siebie, że można je w dowolny sposób ustawić. Wskazuje się między innymi cel promowania oraz grupę docelową. To do niej mają trafiać publikowane treści, a następnie wywołać aktywność na profilu. Lokalne firmy mogą podczas promowania odnosić realny sukces, a zależy to w dużej mierze od szczegółów reklamy. Znaczenie mają przede wszystkim grafiki, chwytliwe teksty oraz miejsca, w których ma pojawiać się reklama na portalu. Ostatnią kwestią pozostaje budżet, który również można dowolnie ustawić. Poza promowaniem na znanym portalu społecznościowym, powinno się skorzystać z Google Adwords. Wbrew opiniom wielu ludzi, nie są na to potrzebne ogromne nakłady pieniężne. Często wystarczy ustawienie głównej frazy kluczowej, która będzie kierowała internautów na powiązaną stronę.