Niezależnie od niszy i charakteru, każda firma może znacznie poprawić wyniki sprzedaży poprzez zbudowanie dobrze rozpoznawalnej marki. Z pewnością blogowanie pomaga wykreować pożądany wizerunek na wiele różnych sposobów. Zobacz, jak napisać świetny artykuł na bloga.
Poznaj swoich odbiorców
Zamiast zgadywać, czego potrzebują/chcą Twoi odbiorcy, oprzyj swoje decyzje na danych. Przeprowadź badania branżowe i analizy konkurencji. Istnieje mnóstwo zasobów, z których możesz skorzystać. Jednym z nich jest KeywordTool.io. Korzystając z tego narzędzia, możesz łatwo i szybko sprawdzić najpopularniejsze słowa kluczowe wyszukiwane przez użytkowników. Wystarczy, że wpiszesz konkretne hasło.
Świetny tytuł
Niektórzy twierdzą, że powinieneś być precyzyjny, by nie wprowadzać czytelników w błąd. Podczas gdy inni zalecają bardziej abstrakcyjne podejście. Jeśli jesteś doświadczonym blogerem, możesz zdecydować się na niejednoznaczne tytuły. Jeżeli zaczynasz dopiero swoją przygodę z blogowaniem, pisz raczej konkretny tytuł.
Formatowanie posta
Nie ma nic gorszego niż czytanie posta, który jest jednym wielkim akapitem. Dlatego pamiętaj o nagłówkach, np. H1, H2, H3.
Użyj listy punktowanej. Dzięki temu czytelnicy łatwiej przyswoją najważniejsze informacje. Pamiętaj o kilku podstawowych wskazówkach:
- Przedstaw konkretne korzyści. Pomyśl o podpunktach jak o mini-nagłówkach.
- Zastosuj interlinię. Wtedy tekst nie będzie się zlewać.
- Nie pisz akapitów w formie punktów.
Optymalizacja posta pod SEO
Znalezienie słów kluczowych jest niezbędne do optymalizacji posta. Możliwe, że naturalnie je włączać, nie zdając sobie z tego sprawy, po prostu dostarczając cenne treści na dany temat. Istnieje wiele narzędzi i technik wyszukiwania powiązanych słów kluczowych.
Oprócz tego pamiętaj o:
- odpowiednim tytule meta,
- odpowiednim opisie meta,
- optymalizacji zdjęcia (dodaj słowa kluczowe do nazwy pliku, wypełnij alternatywne pole tekstowe),
- linkach zwrotnych.
Daj czytelnikom możliwość subskrybowania Twojego bloga. Użyj mediów społecznościowych, by poszerzyć zasięg swoich postów.
Wezwanie do działania
Pamiętaj, by umieścić w artykule wyraźne wezwanie do działania. Niezależnie od tego, czy chcesz poprosić czytelników o pozostawienie komentarza, udostępnianie posta, obserwowanie w mediach społecznościowych lub zakup, upewnij się, że jasno wyrażasz swoją prośbę.
Intrygująca infografika
Kochamy informacje, zwłaszcza statystyki i liczby. Infografiki nadają się idealnie do kompilacji dużej ilości danych w jednym łatwym do śledzenia formacie. Skutecznie przyciągają uwagę użytkowników. Dzieląc się w ten sposób swoją wiedzą, nie tylko budujesz pozycję eksperta, ale również zwiększasz wiarygodność marki. Profesjonalnie przygotowana infografika jest łatwa do zrozumienia i zapamiętania.
Zobacz, jak ją zrobić krok po kroku:
- Zidentyfikuj odbiorców swojej infografiki.
- Zbierz swoje treści i odpowiednie dane.
- Wybierz szablon i pobierz go do programu PowerPoint.
- Dostosuj infografikę.
- Dołącz stopkę do swoich źródeł i logo.
- Dodaj kod osadzania i przycisk Pinterest.
Teraz pozostaje Ci tylko opublikować i promować swoją infografikę.
