Foldery reklamowe są jednymi z najczęściej wybranych przez przedsiębiorców papierowych nośników reklamowych. Mają bardzo szerokie zastosowanie i z powodzeniem można wykorzystać je w firmie, podczas targów, konferencji i innych spotkań branżowych w celu zaprezentowania w atrakcyjnej formie swojej oferty potencjalnym odbiorcom i partnerom. Profesjonalny druk folderów reklamowych wymaga odpowiedniego podejścia oraz wykonania, jego realizację najlepiej więc powierzyć doświadczonej i sprawdzonej drukarni.
Jak przygotować projekt folderu do druku?
Zanim przystąpimy do druku folderów konieczne jest wykonanie jego projektu. Jego wersja cyfrowa oraz sposób jej realizacji w dużej mierze odpowiadają bowiem za efekt końcowy, jaki otrzymamy. Projektując foldery reklamowe należy zwrócić uwagę zarówno na ich treść, jak i oprawę graficzną materiału promocyjnego. Treść, która zostanie zawarta w folderze powinna być starannie przemyślana, zwięzła oraz trafiać do wyobraźni odbiorców. Im nasz komunikat będzie prostszy w zrozumieniu i atrakcyjniejszy, tym bowiem większe szanse na zainteresowanie klientów przedstawioną w folderze ofertą. Planując treść należy umieścić na niej także dane teleadresowe firmy, które pozwolą klientom na nawiązanie bezpośredniego kontaktu.
Bardzo istotnym elementem jest także oprawa graficzna folderu, gdyż to właśnie obrazki oraz ich jakość w pierwszej kolejności przyciągają oraz skupiają uwagę odbiorców. W folderach reklamowych najlepiej wykorzystać wysokiej jakości grafiki i zdjęcia, które będą dobrze prezentowały się w formie drukowanej. Warto także pomyśleć o ich dostosowaniu kolorystycznym do całości oprawy wizualnej folderu po to, aby całość prezentowała się spójnie i estetycznie. Po przygotowaniu i dokładnym sprawdzeniu folderu pod kątem wszelkich niedociągnięć przychodzi pora na zlecenie wydruku całego nakładu profesjonalnej drukarni. Druk folderów warto powierzyć firmie, która szybko zrealizuje zlecenie oraz zaproponuje za jego wykonanie korzystną cenę.
Druk folderów w praktyce – wybór odpowiedniego partnera
Profesjonalna drukarnia specjalizująca się w drukowaniu folderów będzie w stanie zaproponować najlepsze rozwiązania. Klienci obecnie mają szeroki wybór rodzajów folderów i mogą zdecydować się zarówno na ich wykonanie w formie książki lub broszury, jak i w postaci składanej. To pierwsze rozwiązanie najlepiej sprawdzi się w przypadku dużych i rozbudowanych folderów, jeśli natomiast mamy znacznie mniej treści do przekazania, lepszym i tańszym wyjściem będą foldery składane.
Poszukując drukarni do realizacji całego projektu warto także upewnić się, czy wybrane firmy oferują możliwość wykonania druku próbnego. Jest to niezwykle istotne dla firm, które zlecają wykonanie setek kopii folderów reklamowych i chcą mieć pewność, że efekt finalny będzie w pełni satysfakcjonujący. Próbny druk folderów pozwala ocenić, czy projekt został wydrukowany w prawidłowy sposób, a w razie wykrycia nieprawidłowości poprawić je bez narażania się na stratę czasu, pieniędzy oraz niepotrzebne nerwy.