SEO i SEM: czym się różnią?
Biznes

SEO i SEM: czym się różnią?

Optymalizacja wyszukiwarek i marketing w wyszukiwarkach są często używane zamiennie. Ważne jest jednak, aby zrozumieć różnicę między tymi pojęciami. SEO zwiększa liczbę odwiedzających witrynę. Sprawia, że witryna wyświetla się wysoko w rankingach wyszukiwania. Z kolei SEM jest traktowany jako marketing internetowy.  Polega na uzyskiwaniu ruchu płatnego i niepłatnego z wyszukiwarek.

Co to jest SEO?

To sposób optymalizacji witryny, który pozwala uzyskać organiczny (bezpłatny) ruch z wyszukiwarek. SEO jest częścią SEM. 

SEO na stronie to optymalizacja własnej witryny pod kątem maksymalnej widoczności w wyszukiwarkach. Obejmuje badanie słów kluczowych i ich optymalizację oraz tworzenie wartościowych treści. Na przykład musisz mieć zoptymalizowane tytuły, dobre opisy, profesjonalnie sformatowane adresy URL. Powinieneś również zadbać o zoptymalizowane nagłówki i tekst alternatywny dla grafik.

Techniczne SEO optymalizuje nietekstowe elementy witryny. Poprawia jej strukturę. Koncentruje się na szybkości ładowania, łatwości obsługi na urządzeniach mobilnych, możliwościach indeksowania, architekturze witryny, danych strukturalnych i bezpieczeństwie. Dzięki technicznemu seo marketing masz pewność, że wyszukiwarka bez problemu indeksuje Twoją stronę.

Off-page SEO odnosi się do procesu pozyskiwania linków zwrotnych z innych wartościowych stron. W ten sposób pokazujesz wyszukiwarce, że Twoja strona jest godna zaufania, niezawodna i renomowana.

SEO i SEM: czym się różnią?

Co to jest SEM?

Płatna strategia SEM obejmuje zarówno działania związane z konfiguracją i optymalizacją reklam, jak i ustalanie budżetów za ich umieszczanie. SEM koncentruje się też na uzyskaniu ruchu organicznego przez SEO. 

Google jest zdecydowanie najpopularniejszą wyszukiwarką do publikacji reklam. Pamiętaj o kilku skutecznych strategiach. Rozpocznij kampanie reklamowe z myślą o określonych odbiorcach. Utwórz grupy reklam składające się z odmian docelowych słów kluczowych. Napisz odpowiedni tekst. Wpleć w niego słowa i frazy kluczowe. Ustaw budżet reklamowy. Monitoruj takie dane jak kliknięcia, wyświetlenia, współczynniki klikalności i średni koszt kliknięcia.

SEO i SEM: czym się różnią?

Różnice między SEO a SEM

SEO i SEM to unikalne elementy marketingu w wyszukiwarkach. Pomagają w wyświetlaniu strony w wynikach wyszukiwania. Generują większy ruch. Wymagają znajomości odbiorców. Koncentrują się na słowach kluczowych. Potrzebują testowania i ciągłej optymalizacji. 

Warto też zwrócić uwagę na różnice. Organiczne SEO to ogólnie najlepsza taktyka marketingowa zapewniająca długoterminowe rezultaty. Strony internetowe korzystające z PPC mogą nadal uzyskiwać ukierunkowany ruch z wyszukiwarek. Muszą jednak za to płacić. 

Kolejną istotną różnicą między SEO i SEM jest to, że SEO zajmuje dużo czasu oraz generuje wyniki, podczas gdy PPC daje prawie natychmiastowe wyniki. Jeśli chcesz szybko generować ruch, możesz zacząć od SEM (reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania) i równolegle pracować nad SEO. Jeśli interesują Cię długoterminowe rezultaty bez polegania na płatnym ruchu, wybierz SEO. Zastanów się więc nad ogólną strategią i budżetem.

Czytaj poprzedni

Kulki gejszy - czym są?

Zobacz więcej podobnych postów