Ekologiczny Kraków: #EKOrEWOLUCJA w natarciu
Krakowskie

Ekologiczny Kraków: #EKOrEWOLUCJA w natarciu

Już wymiana 45 tys. pieców węglowych na dużo bardziej przyjazne środowisku źródła ogrzewania to był ogromny krok dla mieszkańców Krakowa. Nie tylko ku lepszemu stanowi powietrza, ale także o wiele przyjemniejszego przemieszczania się po ulicach i poprawie jakości życia. Jednak to nie koniec. Tym razem miasto Kraków rozpoczęło kampanię informacyjno-edukacyjną pod hasłem #EKOrEWOLUCJA. Akcja ma na celu dać do zrozumienia, że każdy z nas może przyczynić się do poprawy wspólnego otoczenia, a także przedstawić działania miasta podejmowane w zakresie ekologii.

Temat ekologii w Krakowie

#EKOrEWOLUCJA to kolejne działanie związane z ekologią prowadzone przez Kraków. We wrześniu miała miejsce akcja informacyjna pod hasłem „Dziękujemy! Wspólnie uwolniliśmy miasto od 45000 pieców”. Jednak ochrona środowiska to temat obecny w polityce miasta Krakowa od lat. Warto wspomnieć o opracowanym zintegrowanym systemie zarządzania gospodarką ściekami i odpadami komunalnymi, który funkcjonuje w stolicy województwa małopolskiego. Oprócz tego Kraków — jako pierwsze miasto w Polsce — zrewolucjonizowało system ogrzewania domów jednorodzinnych.

Ekologiczny Kraków: #EKOrEWOLUCJA w natarciu

W konkursie „Miasto z klimatem — najlepszy zrealizowany projekt” organizowanym przez Ministerstwo Klimatu, Kraków otrzymał wyróżnienie w kategorii miast powyżej 100 tys. mieszkańców. Zgłoszone zostały poniższe inwestycje:

  • zakup przez MPK S.A. 20 zeroemisyjnych autobusów elektrycznych wraz z mobilnymi ładowarkami typu plug–in oraz budową systemu 5 stacji ładowania pantografowego,
  • „Ogrody Krakowian” — zrealizowane przez ZZM parki kieszonkowe.

Na czym polega #EKOrEWOLUCJA?

Pomysłodawcy i twórcy kampanii podzielili ją na cztery segmenty tematyczne dotyczące poszczególnych pór roku:

  • zimy,
  • wiosny,
  • lata,
  •  

W każdej z wymienionych odsłon wyeksponowana zostanie inna sfera ekologicznej działalności Krakowa. Na tym nie kończy się wyjątkowość akcji. W projekcie zrezygnowano z tradycyjnych metod kampanii informacyjno-edukacyjnych, takich jak plakaty, na rzecz czterech niekonwencjonalnych form przekazu. Pierwsza z nich — mural — pojawiła się już na ścianie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 5 na os. Oświecenia.

Kolejne elementy akcji będą pojawiać się w różnych częściach miasta we współpracy z jednostkami miejskimi i wydziałami Urzędu Miasta Krakowa. Ich tematyka będzie obracać się wokół zieleni, wody, ruchu i transportu.

Zobacz więcej podobnych postów