Dlaczego druk wielkoformatowy to tak skuteczna forma reklamy?
Biznes

Dlaczego druk wielkoformatowy to tak skuteczna forma reklamy?

Dobrze przemyślana reklama pozwala zwiększyć zyski przedsiębiorstwa i dotrzeć do nowych klientów. Dlatego inwestycja w starannie przygotowany projekt szybciej się zwraca. Niesłabnącą popularnością cieszy się druk wielkoformatowy, który ze względu na swój rozmiar wyróżnia się świetną widocznością i skutecznie przyciąga uwagę mijających go osób. Obecnie istnieje kilka rodzajów takich nadruków, które różnią się między sobą trwałością, sposobem wykonania, odwzorowaniem kolorów oraz ceną. Dzięki temu jako przedsiębiorca łatwo dopasujesz je do swoich potrzeb i oczekiwań.

Czym jest druk wielkoformatowy i jak wykorzystuje się go w reklamie?

Wysokiej jakości druk wielkoformatowy pozwala na tworzenie trwałych i dobrze widocznych nadruków na większych powierzchniach. Dlatego często wykorzystuje się go podczas wykonywania banerów, dużych plakatów czy folii naklejanych na samochody, szyby lokalu lub drzwi. W efekcie jest to świetny sposób na zwiększenie widoczności logo firmy lub jej nazwy i na dotarcie do większej grupy potencjalnych klientów. Ponadto ze względu na wysoką wytrzymałość taka forma reklamy bardzo dobrze sprawdza się podczas długotrwałych kampanii marketingowych.

Przedsiębiorcy, którzy inwestują w reklamę i dbają o to, by ich marka była obecna w mediach oraz na zewnętrznych nośnikach, budują zaufanie wśród klientów i partnerów biznesowych. Osoby, które nigdy nie korzystały z danych usług i poszukują godnej uwagi firmy, częściej decydują się na współpracę z przedsiębiorstwem kojarzonym przynajmniej z reklam. Dzięki temu zyskują poczucie, że dana marka ma większą stabilność na rynku i dba o swój wizerunek. Z tego też powodu druk wielkoformatowy warto również wykorzystać podczas tematycznych targów, na przykład poprzez zaprojektowanie dobrze widocznych banerów wyróżniających stoisko.

Dlaczego druk wielkoformatowy to tak skuteczna forma reklamy?

Zastosowanie druku wielkoformatowego w reklamie, która zwiększy widoczność Twojej marki

Ze względu na wysoką wytrzymałość druk wielkoformatowy bardzo dobrze sprawdza się w reklamie outdoorowej. Wówczas możesz go wykorzystać do tworzenia banerów i reklam na budynkach, a także do wykańczania witryn sklepowych. Warto przy tym zwrócić uwagę na technikę, w jakiej będzie on wykonany. Najczęściej wyróżniamy druk solwentowy (twardy, mild oraz eco) i druk UV. Pierwszy wspomniany rodzaj w wersji twardej jest najbardziej wytrzymały, ale może mieć negatywny wpływ na środowisko. Dlatego dużym zainteresowaniem cieszy się ecosolwent, który można dodatkowo zabezpieczyć laminatem.

Druk UV bardzo dobrze sprawdza się na materiałach płaskich (płyty PCV lub pleksi), a także tych z roli - na foliach, banerach, siatkach mesh, papierach czy płótnach. W efekcie możesz go wykorzystać do obklejenia firmowego samochodu, ciężarówki czy tira. Dzięki temu Twoja reklama będzie mobilna i dotrze do szerokiego grona odbiorców. Co więcej, siatki mesh często pojawiają się na środkach transportu publicznego i przyciągają uwagę pasażerów, budując większą rozpoznawalność marki.

Warto wspomnieć, że nowoczesne drukarnie wielkoformatowe posługują się sprzętem, który pozwala na wycinanie z takich materiałów dowolnych kształtów, co zapewnia ciekawszy wygląd reklamy.

Zobacz więcej podobnych postów